Hodnocení měsíce - Leden 2020

Nový rok začal oslavou Tří králů – seznámili jsme se s tradicí, písničkami a vyrobili jsme si
korunu se začátečním písmenem jednoho ze tří králů – Melichara, Kašpara nebo Baltazara.
Dalším tématem byla zima – jako vládnoucí období a k ní vše co se vztahuje – zimní sporty,
zimní oblečení – jak se správně oblékat, zima a příroda – jak pomáhat zvířátku v tomto
období. Zde jsme pracovali na interaktivním panelu, kde jsme pracovali na programu zima.
Zároveň se nám prolínalo téma vlajek. Seznámení se, se státní vlajkou, vlajkami našich
sousedů a naši kamarádů, kteří pochází z jiné země. A hlavně představení našich rodových
vlajek, které děti vyráběly společně s rodiči. Prožili jsme „černý den“. Kde jsme si povídali o
energii, co to vlastně je, jak jí získáváme, druhy elektráren a jejich rozdělení, co by bylo,
kdybychom jí neměli a jak s ní zacházet a hlavně šetřit. Navštívili nás studenti stomatologické
fakulty a děti učili správnému postupu při čištění a péči o své zoubky.Procvičovali jsme
geometrické tvary, data narození, bydliště, labyrinty, logické myšlení, výtvarnou výchovu –
kresby zimního oblečení, žárovky, pracovní listy a grafomotoriku. A další opakování pro
přípravu zápisu a vstupu do dalšího stupně vzdělávání. Zpívali jsme písničky a nové básničky
na téma zimního období. Celý měsíc byl plný nových věcí a prožitků.
Měsíc leden začal dozníváním vánočních svátků s oslavou Tří králů, kde děti si vyráběly korunky a učily se básničku a písničku. Pak se rozjel zimní čas. Je pravdou, že počasí nám moc nepřálo, bylo moc teplo a po sněhu a ledovce ani památky. Ale přivolávali jsme zimu tématem a básničkami, písničkami. V tématu o zimě jsme probrali charakteristické znaky zimy, zimní oblečení – jak se správně oblékat v zimním období i postup oblékání, jak pomáhat v zimně zvířátkům – přikrmování a čím přikrmovat, abychom neudělali chybu, povídali jsme si o zimních sportech, jaké máme a také že jsou zimní olympijské hry, kde vznikly a jaké sporty tam jsou. Zima a výtvarné práce děti zaujaly. Vyzkoušeli jsme různé
techniky – malování temperou, vodovkami s kombinací s voskovkami, lepení a stříhání – vystřihování a samozřejmě nespočet pracovních listů a procvičování grafomotorických listů. Velkým projektem byla multikultura. Zde jsme se učili poznávat jednotlivé kontinenty a hlavně jsme se seznámili ze zeměmi, které nás obklopují a se zeměmi našich kamarádů, kteří jsou na našem hradě. Poznávali jsme mapy zemí, s kým sousedí, jakou mají vlajku, jaké mají tradice, kulturu, zajímavosti, národní jídlo. Tak jsme úžasně poznali například zemi Grónsko.
Pracovali jsme na interaktivním panelu a zde jsme viděli vše krásně znázorněno. Vrcholem všeho povídání a poznávání byla velká výstava, kde se nám jednotlivé země představily.
Mohli jsme zde vidět mapy, vlajky, zajímavosti, oblečení jejich národní předměty, hudební nástroje, fotografie, knihy,......... a posléze v jídelně našeho hradu byla velká ochutnávka národních pokrmů. Celá výstava a ochutnávka pokrmů byla přístupna všem dětem ale i rodičům, kteří si mohli, také vše prohlédnout, hlavně ochutnat různé pochutiny od sladkostí až po masíčka, která byla i dost ostrá J. Kde konci měsíce jsme se představili svými rodovými vlajkami, o kterých jsme si povídali. Vyprávěli jsme si co na nich vidíme a co znamenají jednotlivé kresby. A protože se nám naplnilo pololetí, tak jdeme do finiše s přípravou na zápis do základních škol – opakujeme vše co známe, ještě přidáváme další znalosti.
 A těšíme na další měsíc, který bude zas tak zajímavý a přinese plno nového.