Hodnocení měsíce - Únor 2021

Na začátku měsíce v prvních dvou týdnech na nás čekalo téma rarášek v říši pohádek. Toto téma jsme si moc užili. Každý den jsme poznávali jinou pohádku, kterou jsme si vždy ráno s dětmi přečetli a poté jsme dělali různé aktivity. Jako první jsme měli pohádku o Perníkové chaloupce. Vyrobili jsme si chaloupku z krabice, kterou jsme vybarvili a nalepili na ni perníčky a jiné dobroty. Další den na nás čekala pohádka o Veliké řepě. Děti měly možnost nasadit si čepičky postaviček z pohádky a pohádku zdramatizovat. V pohádce o Šípkové Růžence jsme se naučili písničku a s pomocí dlaně jsme si vytvořili růžičku. V pohádce o Červené Karkulce děti hádaly se zavázanýma očima a hmatem poznávaly, co maminka přichystala Karkulce do košíčku. Další den jsme měly pohádku o Smolíčkovi, kde jsme si pohádku převyprávěly a děti zkoušely vymýšlet jiný konec pohádky. Nakreslili jsme si princezny a prince. Naučili jsme se básničku princeznička na bále. V pohádce Tři prasátka jsme si nakreslili prasátka na interaktivní tabuli i na papír a procvičovali grafomotoriku. Nechyběla ani pohádka Císařovi nové šaty, kde si děti malovaly korunky. Konec týdne jsme ukončili dnem sv. Valentýna, kde jsme s dětmi vyráběli valentýnku pro rodiče.

Začátkem dalšího týdne jsme se seznámili s masopustem. Řekli jsme si, co to je, pustili jsme si pohádku Chaloupka na vršku, jak to bylo o Masopustu. Vyrobili jsme si čepičky na karneval a vyzdobili jsme si třídu. Následující den proběhl karneval, kde se nám děti představily ve svých
krásných maskách. Po přehlídce se děti zúčastnily soutěží. Skákaly v pytli, nesly míček na lžíci, skládaly obrázky a ve dvojicích při tanci mezi sebou měly udržet balonek, co nejdéle. Děti dostaly za účast na karnevale a za krásné masky diplom a malou sladkou odměnu. Na tento den jsme také dětem nakoupili koblihy a koláče, které děti z chutí snědly. Další den jsme přešli na naše poslední téma měsíce, a to lidské tělo. Podívali jsme se na stavbu těla a pojmenovávali jsme jednotlivé části těla. Zacvičili jsme si na písničku hlava, ramena, kolena, palce, a také jsme zkoušeli přidávat jiné části těla. Dále jsme si povídali o smyslech, jaké smysly máme a k čemu slouží. Pro rozvoj hmatového vnímaní děti měly šátek na očích a podle hmatu museli uhodnout svého kamaráda. Také jsme si zahráli hru ptáčku zpívej na rozvoj sluchového vnímání. Popsali jsme si orgány v našem těle a ukázali si, kde jsou uloženy. Ve dvojicích jsme si poslechli tlukot srdce. Podívali jsme se na kostru těla a popsali nejdůležitější kosti v těle, poté si každý kostru vyrobil. Celý měsíc jsme vybarvovali omalovánky na dané téma, vypracovávali pracovní listy, procvičovali grafomotoriku, pracovali s interaktivní tabulí, naučili jsme se nové básničky, písničky, dělali jsme logopedická cvičení a pravidelně jsme chodili na vycházky do parku nebo na zahradu MŠ. 

Těšíme se na další měsíc Katka a Andrea.